تبلیغات
تغذیه سالم - پیشنهاد هایی برای تغذیه سالمتر در محیط كار
تغذیه سالم
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

آیا تا به حال به این فكر كرده اید كه چند وعده از غذای روزانه را در محیط كار می خورید؟ بیشتر ما وعده نهار را در محیط كار خود صرف می كنیم و بعضی وقتها هم میان وعده ای در ساعت 10 صبح یا حوالی عصر می خوریم.كسانی كه برای رسیدن به محل كار خود مجبورند خیلی زود از خانه بیرون بیایند صبحانه را هم در محل كار میل می كنند.در مجموع نتیجه ای كه گرفته می شود این است كه ما بیشترین سهم غذای روزانه خود را در محیط كارمان صرف می كنیم.بنابر خیلی مهم است كه در انتخاب این بخش از مواد غذایی روزانه مان دقت بیشتری داشته باشیم.

برای نهار چه بخوریم؟

برای خیلی از ما ناهار وعده اصلی غذایی محسوب می شود. وعده ای كه غذای مصرفی آن باید انرژی مورد نیاز برای سرحال بودن و كارآیی ما ایجاد كند. اگر مواد غذایی شما شامل تركیب خوبی از مواد غذایی حاوی كربوییدرات، مقداری پروتئین و مقدار كمی روغن از انواع سالمتر باشد می تواند در طول روز شما سرحال نگهدارد. ممكن است شما ناهار تان را از خانه می آورید یا در محل كار شما غذا فروخته می شود و یا اینكه غذا را از بیرون محل كار خریداری می كنید.

 در هر صورت با داشتن كمی اطلاعات تغذیه ای همیشه این شانس را دارید كه از میان امكان غذاهای مختلف ، انتخاب سالمی داشته باشید. انتخاب پرسهای كوچكتر غذا، انتخاب غذاهای با چربی و كالری كمتر و انتخاب آب به جای نوشابه های گازدار. فراموش نکنید غذاهای چرب شما را درساعات كاری بعداز ظهر خواب الوده می كنند.اگر پرس های غذا بزرگ است با همكارتان شریك شوید و یا بخشی از آن را با خود به منزل ببرید.در هر صورت مراقب وزن خود باشید به خصوص اگر كار شما از دسته كارهای بدون تحرك و به قول معروف پشت میز نشینی است.

اگر این شانس را دارید كه در رستوران محل كار شما سالاد بار وجود دارد بهترین انتخاب سالادهای سبزیجات است: كاهو، خیار، گوجه فرنگی ، كلم قرمز و سفید به شرط آنكه خوب شستشو شده باشند . سالادهایی مانند سالاد ماكارونی یا سالاد الویه معمولا به دلیل داشتن سس زیاد پر كالری هستند. به جای سس از سركه یا آبغوره و كمی روغن زیتون استفاده كنید.

اگر ازفست فودها خرید می كنید از فروشنده بخواهید سس سفید برایتان استفاده نكند و اگر امكان هست سیب زمینی كبابی را جایگزین سیب زمینی سرخ كرده كنید.در تهیه ی ساندویچ های تنوری روغن كمتری استفاده می شود. به هر حال مراقب باشید كه استفاده از غذاهای فست فودی را تا آنجا كه می توانید محدود كنید.

یک توصیه خوب و راحت این است که هرروز از خانه کمی میوه ، یا کاهو و هویج شسته شده و یا اگر دوست دارید کمی ساقه کرفس ،خیار گل کلم و ... برای خودتان به سر کار بیاورید خوردن سبزی ها و میوه ها را در سر کار خود باب کنید و از همکارانتان بخواهید که آنها هم این کار را بکنند این مواد حاوی انواع ویتامین تازه مواد آنتی اکسیدان ، املاح ضروری و آب هستند و شما را سرزنده و سلولهای شما را سرشار از مواد مورد نیاز شان می کنند .

علاوه بر این با خوردن این میان وعده مغذی اشتهای شما به غذای ظهر که ممکن است باب میلتان نباشد و شرایط مناسبی نداشته باشد کمتر میشود . اگر این روش را در پیش گیرید فرایند پیری سلولی در شما کاهش میابد و ایمنی شما نیز افزایش پیدا میکند و کمتر بیمار می شوید .

اگر از خانه غذا می آورید كمی از غذای سالم شب را برای ناهار كناری بگذارید .اگر در روزهای تعطییل سبزی ها را بخرید و خوب شستشو كنید می توانید از آن برای سالاد بین هفته خود در محیط كار استفاده كنید.

میان وعده های خود را هوشمندانه انتخاب كنید

میان وعده ها بخش مهمی از یك رژیم غذایی روزانه سالم است.میان وعده ها به ثابت نگهداشتن قند خون و انرژی شما در طول روز كمك می كنند و از گرسنه شدن زیاد و پرخوری در وعده های اصلی جلوگیری می كنند. اگر این میان وعده ها خوب انتخاب شوند می توانند در كنار سه وعده اصلی غذایی تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را فراهم كنند. حتما در برنامه غذایی روزانه میان وعده ها را وارد كنید.هر ماده غذایی كه برای میان وعده انتخاب می كنید بهتر است حداكثر 200 كالری داشته باشد.

میوه ها اولین پیشنهاد برا ی میان وعده هستند.اگر در رستوران محل كار به شما همراه ناهار میوه داده می شود آن را برای میان وعده عصر نگهداری كنید.

اگر علاقه مند به مصرف بیسكوییت و شكلات هستید آنهایی را انتخاب كنید كه سبوس بیشتری دارند.شكلات های كم شیرین هم انتخاب های بهتری هستند.

مورد نخود چی كشمش و آجیل انتخاب های خوبی هستند به شرط آنكه شور نباشند و حداكثر یك چهارم لیوان از آنها مصرف كنید.

سبزی های مانند هویج تازه هم می تواند میان وعده سالمی باشد.

البته لقمه های كوچك نان و پنیر و گردو یا نان و پنیر وسبزی هم انتخاب های ایرانی خوبی هستند.






نوع مطلب : تغذیه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط : منبع،
          
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392
سه شنبه 14 شهریور 1396 01:09 ب.ظ
I every time spent my half an hour to read this blog's articles or reviews every day
along with a cup of coffee.
دوشنبه 30 مرداد 1396 07:34 ب.ظ
I'm really enjoying the design and layout of
your site. It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme?
Excellent work!
شنبه 7 مرداد 1396 10:04 ق.ظ
An interesting discussion is definitely worth comment.
I think that you ought to write more on this subject, it might not be a taboo matter but
typically folks don't discuss such subjects. To the next!
All the best!!
دوشنبه 28 فروردین 1396 01:18 ب.ظ
I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great.

I do not know who you are but definitely you're
going to a famous blogger if you are not already ;
) Cheers!
دوشنبه 21 فروردین 1396 05:23 ب.ظ
Hmm it looks like your website ate my first comment (it
was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I wrote and say, I'm thoroughly enjoying your blog.
I as well am an aspiring blog blogger but I'm still new
to the whole thing. Do you have any tips and hints for novice blog writers?
I'd definitely appreciate it.
شنبه 19 فروردین 1396 08:24 ب.ظ
I loved as much as you will receive carried out right here.
The sketch is attractive, your authored material stylish.
nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following.
unwell unquestionably come more formerly again since
exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی